Araştırmalar topuklu ayakkabı giymenin ayak ve ayak bileği yaralanmalarında önemli bir rol oynayabileceğini göstermiştir. Bu tür ayakkabının giyilmesi eklem ağrısına neden olabilir ve bu da ayakkabının yapısının bir sonucu olabilir. Parmak uçları serbestçe hareket etmek için yeterli alana sahip olmayan sivri uçlu bir ayakkabıya sıkıldığında bunyonlar yavaş yavaş gelişebilir. Ayrıca, yüksek topuklu ayakkabılar sık sık giyildiğinde baldırın arka kısmı etkilenebilir . Bunun belirtileri Aşil tendonunda ağrı ve sertliği içerebilir. Topuklu ayakkabılar giyilirken ayak parmakları birbirine sıkıştığında iç içe geçmiş ayak tırnakları gelişebilir. Ayak bileği burkulmalarına veya kırılmalarına neden olabilecek düşme artabilir.

Topuklu ayakkabıların ayak ve ayak bileği problemlerine neden olma öyküsü vardır. Ayaklarınız ve ayak bileklerinizle ilgili endişeleriniz varsa doktorunuza veya bir Podoloğa danışın. Doktorumuz sizi ağrısız ve ayaklarınız üzerinde tutmanız için gereken bakımı sağlayabilir.

Topuklu Ayakkabıların Ayaklar Üzerindeki Etkileri

Topuklu ayakkabılar, birçok stilleri ve toplumsal çekicilikleri nedeniyle kadınlar arasında popüler ayakkabılar. Buna rağmen, yüksek topuklu ayakkabılar, çok sık kullanıldığında hala birçok sağlık sorununa neden olabilir.

Vücudumun Hangi Bölümleri Yüksek Topuklu Etkilenir?                                                       

  • Ayak Bileği Eklemleri
  • Aşil Tendonu – Uzun süreli aşınma ile kısaltılabilir ve sertleşebilir
  • Ayak Topları
  • Dizler – Topuklar dizlerin sürekli bükülmesine ve üzerinde stres yaratmasına neden olur
  • Sırt – Sırt ağrısına yol açabilecek omurgayı şok emme özelliğini azaltır. Alt sırtın omurları sıkışabilir.

Topuklu Giymekten Ne Tür Ayak Problemleri Gelebilir?

  • Nasır
  • Çekiç parmak
  • bunyonlar
  • Morton’un Nöromaları
  • Plantar Fasiit

Hala Yüksek Topuklu Ayakkabı Giyebilir ve Ayak Sağlığını Nasıl Koruyabilirim?

  • Yüksek topuklu ayakkabılar giymek istiyorsanız, her gün bunları giymediğinizden emin olun, çünkü bu uzun süreli fiziksel sorunların önlenmesine yardımcı olacaktır. Ayakları arasında daha eşit ağırlık dağıtmak için stiletto yerine kalın topuklu giymeyi deneyin. Egzersiz için spor ayakkabısı gibi, doğru günler için uygun ayakkabıları giydiğinizden emin olun. Çalışmak için yürürseniz, topuklarınızı yanınızda taşımayı ve işe vardığınızda onları değiştirmeyi deneyin. Topuklarınıza uç eklemek ayaklarınızı yumuşatmanıza ve şoku emmenize yardımcı olabilir. Tam ayak ekler veya metatarsal pedler mevcuttur. 
  • Yüksek topuklu ayakkabıların uzun süre giymek için rahatsız edici olduğu bir sır değildir. Güzellik acı olsa da, şık bir topuk için ayak sağlığınızdan ödün vermemelisiniz. Yüksek topuklu ayakkabılar giyilmesi, uygun ayakkabı giyilerek önlenebilecek birçok farklı ayak durumuna neden olabilir.
  • Yüksek topukluların yapısı vücudunuzun ağırlığını ayağın balosuna doğru kaydırmaya zorlar. Taktığınız topuk ne kadar yüksek olursa, o kadar fazla ağırlık ve basınç öne doğru kayar. Parmak uçlarınızın topuklu ayakkabı giyerek maruz kalabileceği baskı çekiç çekiçlerine, bunyonlara ve iç içe geçmiş ayak tırnaklarına neden olabilir. Topuklu ayakkabı giymekten kaynaklanan ekstra ağırlık ve basınç, stres kırılmalarına neden olabilir. Ayrıca, topuklu ayakkabılar, Morton’un nöroma ile sonuçlanabilecek sıkıntılı sinirlere neden olabilir.
  • Topuklu ayakkabılar, sakar insanlar için daha da tehlikelidir. Topuklu ayakkabı giyerken düşmek veya takılmak bir ayak bileği burkulmasına veya bükülmesine neden olabilir.
  • Birçok insanın bilmediği şey, topukluların sırt ve diz problemlerine neden olabileceğidir. Vücudunuzun topuklarda dengeli kalması için, omurganızın doğal olmayan şekilde sallanması gerekir ve bu da omurganızın kaslarına stres kazandırır. Bu, ağrıyan bir bel ağrısı yaşamanıza neden olabilir.  
  • Kendisiyle ilişkili risklerden bağımsız olarak yüksek topuklu ayakkabı giymeye karar verirseniz, zararlı etkilerini en aza indirmenin yolları vardır. Yaralanmayı azaltmanın bir yolu, günün sonunda masaj yapmak ve bacaklarınızı germek. Germe, Aşil tendonlarının ve baldır kaslarının fazla gerilmesini önleyebilir. Daha fazla yükseklik arıyorsanız, takozlar ve platformlar, vücut ağırlığını ince topuklulara göre daha iyi dağıtmak için daha iyi bir yüzey alanı sağlar.

Bir Yanıt Bırakın