Yaşamınız boyunca 100.000 milden fazla yürüyebilirsiniz. Dünyayı ekvatorda dört kez döndürmek gibi. Ancak ayaklarınız kadar önemli olan, onları incitmeye başlayana kadar onları ihmal etmek çok kolaydır.

Yine de ayak ağrısından kaçınmak için bazı adımlar atabilirsiniz. İşte ayaklarınızı desteklemenin yedi yolu, bu yüzden sizi desteklemeye devam edecekler.

1. Sağlıklı Kiloda Kalın

Ayaklarınız tüm vücudunuzun ağırlığını taşır ve ne kadar çok ağırlık desteklerse, o kadar çok çalışmak gerekir.

Ayaklarınız ve ayak bilekleriniz üzerinde bir etki hissetmek için fazladan fazla ağırlık taşımanıza gerek yoktur. 20 kilo kadar az ayağınızın işlevini değiştirebilir, ayaklarınızdaki gücü artırabilir ve ağrıyı tetikleyebilir.

Ayak ağrısı, kilo verme çabalarınızın bir parçası olarak egzersiz yapmanızı engelliyorsa, yüzme gibi düşük etkili bir spor deneyin.

2. Esnekliğinizi Artırın

Buzağı kaslarınız yaşlandıkça gerilebilir, bu da ayaklarınızın toplarına daha fazla stres uygular.

Günde en az üç kez aşağıdaki uzatmayı önerir:

  • Ayak parmaklarınızla bir adımda ve topuklarınız kenardan uzak durun.
  • Topuklarınızı yavaşça indirin ve topuklarınızı başlangıç ​​pozisyonuna getirmeden önce 10 saniye tutun.
  • Beş ila 10 kez tekrarlayın. Topuğunuzu gitmek istediğinden daha fazla zorlamayın. Hareket aynı anda her iki ayak için de çok fazlaysa, her seferinde bir ayak yapın.

3. Yüksek Topuk Alışkanlığınızı Bırakın

Topuklar kıyafetinizi yükseltebilir, ancak ayaklarınıza zarar verebilir. Bir çalışma, ağrının başlaması için onları giymenin sadece 1 saat 6 dakika sürdüğünü buldu.

Ayaklarınızı sivri uçlu topuklara sıkmak, batık ayak tırnaklarından, bunyonlardan ve kabarcıklardan, baldır kaslarını kısaltmaya, sırt ağrısına ve deforme olmuş ayak parmaklarına kadar bir çamaşır listesi listesine yol açabilir

4. Uygun Ayakkabıyı Kullanın

En son ne zaman ayaklarınızı ölçtünüz? 2 yıldan uzun bir süre önce olsaydı, yanlış beden ayakkabısı giyme şansınız yüksektir.

Ayaklar yaşlandıkça şekil değiştirir ve sıkı ayakkabılar topuk ağrısına, deforme olmuş ayak parmaklarına, bunyonlara, nasırlara, batık ayak tırnaklarına ve diğer birçok acı sorununa yol açabilir.

Ayakkabılarınızı internet üzerinden almayın. Bunun yerine, bilgili satış görevlilerinin bulunduğu bir mağazaya gidin ve ayaklarınızı ölçmelerini sağlayın. Aşağıdaki ipuçlarını aklınızda bulundurun:

  • Farklı boyutlarda ayaklara sahip olmak yaygın olduğundan, her iki ayağı ölçtüğünüzden ve ikisinin daha büyüklerine uyduğundan emin olun.
  • En uzun parmağınızla ayakkabı arasında yaklaşık yarım inçlik kıpır kıpır boşluk olmalıdır.
  • Gün boyunca ayaklarınız şiştiği için öğleden sonra ayakkabı alın. Ve normalde bu tür ayakkabılarla kullanacağınız çorapları giyin.

5. Molalarda Oturun

Bütün gün oturmak sağlığınız için kötü, ama bütün gün ayakta durmak o kadar da iyi değil.

İşiniz için günün çoğunda ayaklarınızın üzerinde olmanız gerekiyorsa, ayaklarınıza bir iyilik yapın ve molalar sırasında bir yük alın. Öğle yemeği sırasında ayak işlerini yürütme dürtüsüne diren ve bunun yerine oturmuş bir yemeği tercih et.

6. Ayak Tırnaklarını Kırpırken Köşeleri Kesmeyin

Ayak ağrısının önemli bir kaynağı, tırnağınızın kenarı ayak parmağının çevresindeki cilde büyüdüğünde ortaya çıkan ayak tırnaklarıdır. Bunu önlemenin en iyi yolu, ayak tırnaklarınızı temiz, keskin tırnak makası ile doğrudan kesmektir. Ayak parmağınızın şekline uyacak şekilde köşeleri yuvarlamayın. Düz bir şekilde kesin.

7. Nemlendirin

Bir ayak krampı aniden ortaya çıkabilir ve çok acı verici olabilir.  Bol su için. Özellikle egzersiz yaparken bol miktarda sıvı içtiğinizden emin olun. Kramp, potasyum eksikliğinden de kaynaklanabilir, bu nedenle muz veya ıspanak gibi yiyecekler yiyin.

Bir Yanıt Bırakın